Ez a hétvége egy kis ízelítőt adott abból, milyenek lesznek az elkövetkező 4-6 év hétvégéi São Pauloban: péntek este Eminem-koncert, péntek-szombat-vasárnap Nemzetközi Autószalon, vasárnap délután Forma-1 futam, este Corinthians-Sao Paulo örökrangadó és közben, "business-as-usual" érettségi vizsgák szombaton és vasárnap. Az a "paulistano" (sao paulo-i lakos) akinek egy kis esze van, és megengedheti magának, az a garázsban hagyta a kocsiját, és nem mozdult ki a hétvégén.
Sao Paulo egy huszonkétmilliós megametropolisz, aminek ráadásul még eléggé fejlett infrastuktúrája is van. De hát egy olyan városban, ahol ötmillió autó közlekedik, naponta 800 új gépkocsit regisztrálnak és ami a fent említett megarendezvényeknek ad helyet gyakorlatilag minden hétvégén, nem könnyű közlekedési dugó nélkül létezni. A - magánkézben lévő - közlekedési felügyelet (Companhia de Engenharia de Tránsito) egy olyan website-ot üzemeltet, amin féórás frissítéssel lehet követni a közlekedési helyzetet. Sao Paulo belvárosában (!!) 900 kilométernyi útszakaszt figyelnek állandó jelleggel. Eddig a csúcs az 263 kilométernyi dugó a 900 kilométeres figyelt szakaszon. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy a közlekedés megáll, és aki egy kicsit távolabb lakik a munkahelyétől, az könnyen megeshet, hogy 3-4 óra alatt ér csak haza, a normális esetben 20 perc alatt megtehető útszakaszon.
A folyó építkezéseket tekintve (ami szintén lassítja a forgalmat) Sao Paulo-t manapság csak Sanghai-jal, Kuala Lumpur-ral és egyéb ázsiai nagyvárosokkal lehet összemérni.
2014 Futball VB, 2016 Olimpia Rio-ban: az elkövetkező négy-hat évben Brazília, és főleg Sao Paulo és Rio de Janeiro egy hatalmas építkezési területté válik majd. És persze ez lesz a modernkori aranyásók paradicsoma: gyakorlatilag itt nem lesz az elkövetkező tíz évben olyan vállalkozás, amiből ne lehetne meggazdagodni.